חימום לבריכה כיסוי לבריכה חיסכון באנרגיה

חימום לבריכה כיסוי לבריכה חיסכון באנרגיה

ניתן להוזיל משמעותית את עלויות חימום בריכת השחייה על ידי שימוש בכיסוי לבריכה. שימוש בכיסוי לבריכה יכול גם לעזור להפחית את גודלה של מערכת חימום בריכה סולארית, מה שיכול לחסוך הרבה כסף. בריכות שחייה מאבדות אנרגיה במגוון דרכים, אך אידוי מים הוא ללא ספק המקור הגדול ביותר לאובדן אנרגיה. אידוי מים דורש כמויות אדירות של אנרגיה. מלבד חסכון באנרגיה כיסוי לבריכה יפחית את צריכת הכימיקלים של הבריכה ב-35%-60% ויצמצם את זמן הניקוי על ידי הרחקת לכלוך ופסולת אחרת מהבריכה.

חימום לבריכה
כיסוי לבריכה צילום באדיבות: COMPASS POOLS

קצב האידוי מבריכה חיצונית משתנה בהתאם לטמפרטורת הבריכה, טמפרטורת האוויר והלחות ומהירות הרוח על פני הבריכה. ככל שטמפרטורת הבריכה ומהירות הרוח גבוהים יותר והלחות נמוכה יותר, כך קצב האידוי גדול יותר. באזורים סוערים, אתה יכול להוסיף שובר רוח  כגון עצים, שיחים או גדר – כדי להפחית את האידוי. מגן הרוח צריך להיות מספיק גבוה וקרוב מספיק לבריכה כדי שלא ייצור מערבולות מעל הבריכה, מה שיגביר את האידוי. בריכות מקורות  אינן חשופות לסביבה, אך הן עדיין עלולות לאבד הרבה אנרגיה מהתאיידות. הם אפילו דורשים אוורור חדר כדי לשלוט בלחות בתוך הבית הנגרמת על ידי כמות האידוי הגדולה. גם האוויר המאוורר חייב להיות ממוזג, מה שמוסיף לעלויות האנרגיה. כיסוי בריכה ממזער את האידוי מבריכות חיצוניות ופנימיות כאחד. כיסוי בריכה  הוא האמצעי היעיל ביותר להפחתת עלויות חימום הבריכה, חיסכון של 50%–70%. 

חימום לבריכה
כיסוי לבריכה צילום: COMPASS POOLS

מבחינה טכנית, כל מה שאתה באמת צריך בשביל כיסוי לבריכה הוא יריעת פלסטיק גדולה. אבל יריעת פלסטיק גדולה הזמינה לכל אחד היא לא הבחירה הטובה עבור כיסוי הבריכה. שכן יהיה קשה מאוד לטפל בו ולאחסן אותו, כיסוי זה נקרע בקלות, והשמש תהרוס אותו דיי מהר.אפשר להשתמש ביריעת פלסטיק, אבל זה יהיה מאוד לא נוח וזה כנראה יחזיק מעמד מספר עונות בלבד.  לכן עדיף להשתמש בכיסוי שתוכנן במיוחד עבור בריכות שחייה. כיסוי זה עשויי מחומרים מיוחדים, כגון פוליאתילן מיוצב UV, פוליפרופילן או PVC. הם יכולים להיות שקופים או אטומים הכיסויים יכולים להיות אפילו בצבע בהיר או כהה.

חימום לבריכה

אם אתה משתמש בבריכה שלך במהלך היום, הסר את הכיסוי ממש לפני השחייה והחזר את הכיסוי ברגע שתסיים להשתמש בבריכה. אם אתה משתמש בבריכה שלך רק בלילה, היעילות של כיסוי לבריכה תהיה תלויה בשאלה האם האידוי וההפסדים האחרים הנמנעים מהכיסוי עולים על הפחתת הרווח הסולארי שנגרם מהכיסוי. סוג הכיסוי והאקלים משפיעים על איזון זה. בתנאי יובש ו/או רוחות, קצב האידוי של הבריכה עולה. לכן, בדרך כלל כדאי להחזיק כיסוי שקוף או בועות במהלך שעות היום. בתנאים חמים ולחים קצב האידוי יורד. במקרה זה, זה עשוי להיות מועיל יותר להשאיר את הכיסוי סגור במהלך היום.

חימום לבריכה

בריכות חיצוניות צוברות חום מהשמש, וסופגות 75%-85% מאנרגיית השמש הפוגעת במשטח הבריכה.כיסוי לבריכה יקטין את השפעתה אנרגית השמש , תלוי באיזה סוג תבחר. כיסוי בועות שקוף עשוי להפחית את ספיגת אנרגיית השמש בבריכה ב-5%-15%. כיסוי אטום לחלוטין יקטין אותו ב-20%-40%. כדאי לקחת את זה בחשבון בעת בחירת כיסוי לבריכה.חשוב לזכור כי כיסוי לא חוסך באנרגיה אם אתה אף פעם לא משתמש בו. לכן  צריך לשקול את קלות הסגירה והפתיחה. ישנן אפשרויות רבות החל מכיסוי ידני, חצי אוטומטי או אוטומטי לבריכה. אתה יכול למשוך ולהוריד את המכסה באופן ידני, לקפל אותו ולהניח אותו במקום מהדרך. אתה יכול גם לרכוש סליל כיסוי לבריכה כדי לעזור לגלגל את כיסוי הבריכה באופן ידני. כיסויים חצי אוטומטיים עושים שימוש במערכת סלילים מונעת מנוע. הם משתמשים בכוח חשמלי כדי לגלגל ולפרוש את המכסה, אך בדרך כלל דורשים ממישהו למשוך את המכסה בעת הגלגול, או להנחות את המכסה על הסליל בעת גלילת המכסה. ניתן לבנות כיסויים חצי אוטומטיים בסיפון הבריכה המקיף את הבריכה, או להשתמש בסלילים על עגלות. לכיסויים האוטומטיים יש סלילים קבועים המכסים וחושפים את הבריכה באופן אוטומטי בלחיצת כפתור. הם האפשרות היקרה ביותר, אבל הם גם הנוחים ביותר. חלק מכיסויי הבריכה מתאימים למסלולים לאורך דפנות הבריכה. זה מונע מכל דבר או מישהו להיכנס לבריכה. הם אפילו תומכים במשקל של כמה אנשים. אם נושא הבטיחות היא הדאגה, כיסוים אלה  הם האפשרות הי טובה לבחון. ניתן להפעיל אותם באופן ידני, חצי אוטומטי או אוטומטי.