מערכות סולאריות לחימום בריכות שחייה - מגן

בתחום חימום מים ישנה דרישה הולכת וגוברת למציאת פתרון מלאכותי להארכת עונת הרחצה בבריכות, מתקני מים ומקוואות. פתרונות חימום סולארי לבריכות שחייה  שפותחו על ידי חברת מגן (magen eco-energy) הישראלית אשר משווקות ומותקנות על ידי AVIA ENERGY , עונות על הצורך הזה בהצלחה רבה ומאפשרות הנאה מבריכה לאורך זמן!

AVIA ENERGY מתקינה מערכות חימום סולאריות במתקני בריכה מגוונים, פארקי מים, בתי מלון, בריכות פרטיות, בריכות טיפוליות, מתחמי בתים משותפים, אתרי נופש , מקוואות ומרכזי ספורט ועוד. 

בריכות בייתיות בכלל ובריכות מסחריות בפרט מתמודדות עם האתגר הלא פשוט של שמירת הטמפרטורה של המים להתנהלות העסק בכל השנה , העלויות הן רבות, לחמם את הבריכה זה עסק יקר. 

המטרה היא להפחית בעלויות התפעול לכן הדרך הטובה ביותר היא לשקול ולבחון את האפשרות של השקעה בפתרון חימום המים בצורה חסכונית לטווח הארוך. 

מערכות חימום המים הסולאריות מוכחות כשיטת חימום המשתלמת ביותר מכיוון שעלויות התפעול הן מינימליות ומנצלות בצורה מקסימלית את המשאב החינמי והחופשי – השמש! 

לאחר התקנת מערכת החימום הסולארית לא קיים צורך בתחזוקה או בהוצאות נוספות!!

במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש אודות מערכות אלו. 

ההבדל בין קולט PV לקולטי שמש סולאריים לחימום מים

לפני שנביא לפניכם את המותגים המובילים בעולם לפתרון חימום המים חשוב להדגיש את ההבדל הקיים בין הקולטים אותם AVIA ENERGY מספקת ומתקינה לעומת קולטי PV.

הקולטים שאנו מספקים ומתקינים מחממים את הבריכה באמצעות אנרגיית השמש ולא באמצעות לוחות PV המייצרים חשמל באמצעות אנרגיית השמש. 

תא פוטו-וולטאי (PV) או תא סולארי הוא התקן סולארי להפקה ישירה של אנרגיה חשמלית על ידי קליטת קרינה אלקטרומגנטית מן השמש או מכל מקור אור אחר. מערך של תאים כאלה נקראים פאנל סולארי. 

תאים כאלו תראו בארץ על עמודי תאורה, בישובים בדרום, במוסדות חינוך , מפעלים, חוות ועוד המשתמשים ביתרונות הפאנליים הסולאריים. 

לתאים אלו יתרונות רבים בחסכון בחשמל אולם כשמדובר בחימום מים השימוש בPV פחות יעיל ופחות רלוונטי. 

PV לייצור חשמל ממיר כ-15% עד 20% מהקרינה לחשמל. כלומר, הניצולת האנרגטית היא מאד נמוכה – 85% מהקרינה נאבדת, בניגוד לקולט השמש הסולארי שמצליח להמיר את אנרגיית הקרינה ב 70%-80%. המשמעות היא שהניצולת האנרגטית של הקולט הסולארי עבור ייצור חום היא אדירה.

קולטי השמש לחימום סולארי עשויים פלסטיק בעוד שלוחות PV העשויות אלומיניום יקרות יותר  המשמעות – עלויות ייצור גבוהות יותר. 

במילים אחרות, ייצור קולטי השמש הסולארי מהווה עשירית מעלות היצור ומייצר חום פי 4 מאשר קולט ייצור חשמל (PV). נדגיש זאת שוב : מבחינה טכנולוגית וכלכלית חימום הבריכה באמצעות לוחות PV אינו אפקטיבי – עלויות גבוהות לצד ניצול אנרגיה נמוכה ! 

איך עובד חימום סולארי לבריכה ?

פתרונות חימום סולארי לבריכות שחיה
איור 1 ,באדיבות: מגן אקו אנרג'י

מערכת חימום  סולארית לבריכה כוללת ארבעה מרכיבים עיקריים – 

1.קולט שמש

2. משאבת סחרור

3. צנרת 

4. מערכת בקרה

התהליך עובד בצורה אוטומטית בצורה הזאת:  (איור 1)

חימום המים  נעשה בעזרת משאבת הסחרור אליה  נשאבים המים דרך הפילטר לקולט החשוף לשמש. מי הבריכה נכנסים לקולט מחלקו התחתון ומוזרמים למעלה דרך הצינוריות הבודדות של משטח החימום – כעת קרינת השמש מחממת את המים בצינוריות, המים המחוממים מוחזרים לבריכה כמערכת מעגל סגור . התהליך חוזר על עצמו  כל עוד משאבת הסחרור בפעולה, או עד אשר המים הגיעו לטמפרטורה המבוקשת.

החימום מתבצע באופן אוטומאטי ומבוקר ע"י בקר דיפרנציאלי ורגשי טמפרטורה, ברז לשחרור אוויר שיותקן במערכת ימנע נזק במקרה של קיפאון ואביזרי עגינה ייחודיים מקבעים ומעגנים את קולט השמש לכל סוגי הגגות תוך הימנעות מפגיעה בגג עצמו.

 

הליוקול (HELIOCOL) הינו קולט שמש, המותאם  לחימום כמויות גדולות של מים, על ידי ניצול מקסימלי ויעיל של אנרגיית השמש. 

הקולט עושי פסלטיק והוא מיוצר בתהליך ייצור המבוסס על טכנולוגיית הזרקת-על ייחודית לחיבור בין הסעפת לצינוריות המים.

טכנולוגיה ייחודית זו מאפשרת ייצור  משטח תרמופלסטי אחיד, ללא קווי תפר או אזורי כשל. 

למערכת ניתן להוסיף בקר אוטומטי המאפשר לעקוב אחר הטמפרטורה הרצויה בבריכה. 

בחודשי הקיץ החמים, בהם המים בבריכה הופכים באופן טבעי לחמים מופסקת פעילות מערכת החימום הסולארית באופן אוטומטי והיא מתחילה מחדש בעת הצורך, על מנת לשמור על טמפרטורה אופטימלית. 

בישראל מי בריכת השחיה יכולים להגיע לטמפרטורות נוחות בשיא חודשי הקיץ גם ללא מערכת חימום. בתקופה זו, המערכת הסולארית יכולה גם לקרר את מי הבריכה על ידי תהליך אוטומטי של סירקולציה פשוטה של מי הבריכה דרך הקולטים במהלך הלילה.

מערכת הליוקול HELIOCOL

הליוקול (HELIOCOL) הינו קולט שמש, המותאם  לחימום כמויות גדולות של מים, על ידי ניצול מקסימלי ויעיל של אנרגיית השמש. 

הקולט עושי פסלטיק והוא מיוצר בתהליך ייצור המבוסס על טכנולוגיית הזרקת-על ייחודית לחיבור בין הסעפת לצינוריות המים.

טכנולוגיה ייחודית זו מאפשרת ייצור  משטח תרמופלסטי אחיד, ללא קווי תפר או אזורי כשל. 

חימום המים מתבצע תוך מעבר מי הבריכה ממשאבת הסחרור אל קולט הליוקול החשוף לשמש. מי הבריכה נכנסים אל הקולט מחלקו התחתון וזורמים בצינוריות מהן בנוי משטח החימום. אנרגיית השמש מחממת את המים בצינוריות והם חוזרים אל הבריכה כמערכת מעגל סגור. התהליך חוזר על עצמו שוב ושוב עד לשלב בו טמפרטורת המים בבריכה מגיעה לרמה המבוקשת. החימום מתבצע באופן אוטומאטי ומבוקר ע"י בקר דיפרנציאלי ורגשי טמפרטורה, ברז לשחרור אוויר שיותקן במערכת ימנע נזק במקרה של קיפאון ואביזרי עגינה ייחודיים מקבעים ומעגנים את קולט השמש לכל סוגי הגגות תוך הימנעות מפגיעה בגג עצמו.

למערכת ניתן להוסיף בקר אוטומטי המאפשר לעקוב אחר הטמפרטורה הרצויה בבריכה. בחודשים החמים, בהם המים בבריכה הופכים חמים מדי מופסקת פעילות מערכת החימום הסולארית באופן אוטומטי והיא מתחילה מחדש בעת הצורך, על מנת לשמור על טמפרטורה אופטימלית. 

באזורים חמים מי בריכת השחיה יכולים להגיע לטמפרטורות נוחות בשיא חודשי הקיץ גם ללא מערכת חימום. בתקופה זו, המערכת הסולארית יכולה גם לקרר את מי הבריכה על ידי תהליך אוטומטי של סירקולציה פשוטה של מי הבריכה דרך הקולטים במהלך הלילה.

חימום בריכת השחייה מתבצע בעזרת קולט שמש הליוקול באופן היעיל, הפשוט והנוח ביותר, תוך שימוש טבעי וידידותי לסביבה, במקור בלתי נדלה של אנרגיה מתחדשת – השמש
AVIA POOLS
AVIA ENERGY

כל הסיבות להתקנת Heliocol על הגג שלך

1. קולט השמש הליוקול (Heliocol) אינו דורש תחזוקה ועלויות תפעול ומהווה השקעה חד- פעמית!

2. הליוקול מגיע עם אביזרי חיבור ועגינה ייחודיים להתקנה פשוטה ומהירה על הגג. אביזרים אלה תוכננו עם קידוחים מעטים על מנת לעגן את הקולט בצורה בטיחותית לגג ואף לטובת מניעת כמה  שפחות קידוחים בגג.

 3. הליוקול מיוצר מחומרים עמידים בפני קרינת UV, המיועדים לניצול מקסימלי של אנרגיית השמש. 

4.Heliocol מיוצר בשיטות ותהליכי ייצור הרשומים כפטנט.  עמידותו גבוהה מאד והוא מותקן צמוד לגג, פעולה הגורמת לו  להשתלב היטב בטיפוגרפיית הגג למראה אסתטי. 

5.אחריות יצרן –  10 שנים.

חימום סולארי לבריכות שחייה בייתיות
קולטי הליוקול Heliocol

מאפיינים יחודיים Heliocol

טכנולוגיית  הזרקת־על ייחודית – מערכת ייצור מתקדמת, מבוססת על טכנולוגיית הזרקת־על, לקבלת יחידה תרמו פלסטית אחת, אחידה, ללא קווי תפר או איזור כשל.
משטח עשוי צינוריות בודדות – מאפשר לגג "לנשום", לגשם להתנקז ולגג להתייבש. מקטין נזקים העלולים להיגרם מרוחות, ויוצר יציבות מכנית חזקה במיוחד.
רווחנים – מונעים את עיוות משטח הקליטה לאורך זמן.
מבנה מודולרי – מערכת גמישה המתאימה לצורות וגדלי גגות שונים.
תפס גג מחבר בחוזקה את הקולט לכל סוג של גג ללא פגיעה בו.
אביזרי עזר ומחברים מיוחדים בעלי הוכחות מהשטח שהם הטובים ביותר בתחום לאורך שנים, ליצירת חיבור אמין בין קולט לקולט ובין משטחי הקליטה לצנרת הבריכה.
מבנה גלילי – כל החלקים מעוגלים, ללא פינות חדות על מנת למנוע ריכוז מאמצים וסיכוי לפיצוץ בלחץ גבוה.

מערכת אקו - ספארק (ECO-SPARK)לבריכות באזורים קרירים במיוחד!

אין ספק כי קולטי אקו ספארק הם הדור הבא של חימום הבריכה. הביצועים המעולים של המערכת באים לידי ביטוי בעמידות ברוחות עזות ומזג אוויר סוער מה שהופך את המערכת לאידאלית לאזורים קרירים. 

התקנת קולטי שמש לחימום בריכות של אקו-ספארק (eco-Spark) תאפשר לכם להאריך בצורה משמעותית את תקופת הרחצה. 

אקו-ספארק (eco-Spark) הינו קולט שמש לחימום מי הבריכה בעל כירוי פולימרי חלקי אשר פותח במיוחד עבור בריכות פרטיות הממוקמות באזורים החשופים לרוח ולמקומות בעלי אקלים קריר וכן לגגות עם שטח מוגבל. 

הכירוי הפולימרי שדרכו מושחלות צינוריות הקולט, יוצר חיץ המונע מהמים המתחממים בצינוריות להתקרר מהרוחות המנשבות סביבו. 

 יעילות גבוהה ומראה אסתטי.

קולט השמש עם אפקט החממה, טכנולוגיה מתקדמת לחימום סולארי לבריכה

מאפיינים יחודיים אקו - ספארק ECO-SPARK

טכנולוגיית  הזרקת־על ייחודית – מערכת ייצור מתקדמת, מבוססת על טכנולוגיית הזרקת־על, לקבלת יחידה תרמו פלסטית אחת, אחידה, ללא קווי תפר או איזור כשל.
זיגוג פולימרי רב־תאי יוצר אפקט חממה ובידוד לכל צינורית בנפרד, ומשפר משמעותית את הנצילות התרמית של הקולט.
פאנל אטימה – מנגנון מוגן פטנט המאפשר לקולט להתרחב ולהתכווץ ובו זמנית מונע חדירת מים ואבק לזיגוג.
מחברי אמצע – מחזקים את הקולט ומאפשרים חיבור איתן לקורות עץ או מתכת הסופגים את כוחות עילוי הרוח בעת סופה.
מערכת עיגון ייחודית לחיבור מהיר ופשוט אך חזק מספיק לעמוד כוחות עילוי חזקים.
אביזרים ומחברים מחומרים מרוכבים לחיבורים אמינים ומהירים בין קולטי השמש והצנרת.

AVIA ENERGY גאה להיות ספקית ומתקינה מורשית של מערכות הליוקול וספארק! 

לAVIA ENERGY  צוות מקצועי, בעל ניסיון של שנים רבות והיכרות מעמיקה עם   מערכות Heliocol ו ECO-SPARK והתקנתה בצורה המקצועית ביותר!