טיהור מי בריכה על ידי  מערכת הידרוקסילית  QUANTUM – הבחירה הטובה ביותר לבריכה שלך !

טיהור מי בריכה על ידי מערכת הידרוקסילית QUANTUM – הבחירה הטובה ביותר לבריכה שלך !

למערכת טיהור מי הבריכה יש חשיבות רבה ויש לתת עליה את הדעת כי היא המפתח ליצירת סביבת שחייה מהנה, בריאה  וקלה לתפעול. מספר הולך וגדל של בעלי בריכות מחפשים חלופות לטיפולי כלור סטנדרטיים – ואת הטרדות והסכנות שהם גורמים לעתים קרובות. עם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה לעיתים קשה לבעלי בריכות להחליט איזו מערכת מתאימה לבריכה שלהם.  בין אם מדובר בבריכה פרטית בגינה או בג'קוזי , או פארק מים או בריכה אולימפית תפקידה של מערכת טיהור המים הוא לשמור על המים נקיים, צלולים ובריאים עבור המתרחצים  אבל, לא לכל מערכות טיהור המים הקיימות בשוק  יש את אותה השפעה על הפעילות היומיומית של הבריכה.  כדי לעזור לך למצוא את מערכת הטיהור המתאימה ביותר לצרכים שלך ולבריכת השחיה שלך, הבה נבחן נסתכל על היתרונות והחסרונות של ששת אפשרויות התברואה המובילות של מתקני המים: כלור, מים מלוחים, UV, אוזון, אוזון + UV AOP ו- טיהור מי בריכת שחייה ע"י מערכת הידרוקסלית (QUANTUM)

טיהור מי בריכה

ההבדל בין טיהור בריכה ראשוני לטיהור בריכה משני/ משלים

לפני שנדבר על מערכות טיהור מים , עלינו לדבר על ההבדל בין  טיהור  בריכה ראשוני לטיהור בריכה משני/ משלים. בקיצור, מערכות טיהור מים  משלימות או משניות מותקנות בנוסף לשיטת הניקוי או הטיהור  העיקרית של הבריכה , כמו כלור או ברום, הנדרשים על פי תקנות משרד הבריאות. חומרי חיטוי משלימים או משניים לבריכה דואגים למעשה למה שחומרי חיטוי ראשוניים של כלור או ברום לבדם אינם יכולים, כגון  טיפול בבקטריות, מיקרו-אורגניזמים, פתוגנים ווירוסים במים לכן, השימוש הן בטיהור וחיטוי ראשוני והן מערכת ניקוי  משלימה/משנית חיוניים לאספקת מים איכותיים ובריאים למשתמשי הבריכה. 

כלור

משרד הבריאות דורש שימוש בטיהור ראשוני ובסיסי של כלור. כלור יכול להתמודד עם כל  גודל בריכה והוא נוח לשימוש. כחומר חיטוי ראשוני, כלור משמש כקו ההגנה הראשון לטיהור ראשוני או משני.  עם זאת, טיפול בבריכה עם כלור בלבד יוצר סיכון לבקטריות עמידים לכלור ולבעיות בריאות הקשורות לכלור. כאשר כלור מגיב עם חומרים אורגניים, כמו קרם, זיעה וכו', הוא יוצר כלור קשור מזיק, או כלוראמינים, וסוגים אחרים של תוצרי לוואי של חיטוי  אלה יכולים לגרום לעיניים אדומות, אסטמה, אלרגיות, עור יבש, גירוי בריאות, ועוד. בעוד שכלור הוא בדרך כלל זול לשימוש, המחסור שנוצר לאחרונה בכלור הפך אותו ליקר וקשה יותר למצוא אותו, במיוחד בכמויות גדולות.

מי מלח

מערכות טיהור  של בריכות מי מלח הפכו פופולריות בקרב מתקני מים מכיוון שהן מייצרות כלור מבלי לגרות את עור השחיינים. אחת התפיסות השגויות הנפוצות ביותר לגבי מערכות בריכות מים מלוחות היא שהן אינן משתמשות בכלור. כאשר למעשה, מערכות בריכות מים מלוחות פשוט מייצרות כלור בשיטה אחרת, הנקראת אלקטרוליזה, המייצרת כלור באמצעות תאי מלח. בעוד שמערכות מי מלח עשויות להיות עדיפות עבור לקוחות, עדיין יכולות להיות להן הרבה מאותן תופעות לוואי לא נעימות שיש לבריכות עם כלור באופן מסורתי ואינן אידיאליות עבור אנשים עם רגישות לכלור. בנוסף, מערכות בריכות מים מלוחות יכולות לפעול עם רמות כימיקלים רעילים נמוכות יותר מאשר הטיהור  המסורתי של כלור. חסרון נוסף למערכות אלו היא העובדה שהן  מוגבלות לטמפרטורת מים מסוימת בין 17- 19 מעלות הן לא עובדות ולכן פחות יעילות.  מערכות מי מלח עשויות להיות יקרות והן מורכבות לתחזוקה, ודורשות טכנאים מנוסים גם לבעיות קלות במערכת. בעלי בריכות צריכים לקחת את כל הגורמים הללו בחשבון בעת ההחלטה אם להתקין מערכת בריכת מים מלוחים.

UV

מערכות בריכות UV (אולטרה סגול) הן בחירה מסורתית משלימה או משנית לטיהור מי בריכות. בשל הידע הנרחב על טכנולוגיית טיהור UV בתעשיית הבריכות, UV היא בחירה נפוצה לבריכות שחיה . מערכות בריכות UV מוסיפות כוח לחיטוי העיקרי של הכלור והורסות חיידקים עמידים לכלור ומזהמים אחרים. עם הגנת חיטוי נוספת או משנית נוספת, מערכות בריכות UV יכולות גם להפחית את השימוש בכלור וכימיקלים אחרים. למרות שמערכות UV ידועות, יש להן חסרונות תפעוליים עבור בריכות שחיה . מערכות בריכות UV יכולות לחטא מים, אבל הן לא יכולות לחמצן מים. ללא כוח חמצון, חומרי חיטוי לבריכה UV אינם שומרים על מים צלולים ואינם יכולים להרוס את כל המזהמים הלא רצויים שחומרי חיטוי משלימים ומשניים אחרים יכולים. בנוסף, מערכות בריכות UV דורשות התקנות יקרות, שירות מקצועי, תחזוקה מסובכת של מנורות וצריכת אנרגיה גבוהה. בשל החסרונות הללו, מערכות תברואה של בריכות UV אינן הבחירה הטובה ביותר עבור בעלי  בריכות שחיה פרטיות המעוניינים  לצמצם עלויות בתיפעול הבריכה. 

אוזון

בחירה מסורתית נוספת לטיהור מים משלים או משני במתקני מים היא מערכות בריכות אוזון. חומרי חיטוי אוזון לבריכה פועלים על ידי הזרקת גז אוזון (O3) לצנרת הבריכה כדי לחמצן מזהמים במי הבריכה וחיידקים עמידים לכלור. עם כוח חמצון חזק יותר מכלור, מערכות בריכות אוזון מאפשרות לכמה מתקני מים להפחית את צריכת הכלור. בדומה למערכות בריכות מי מלח, מערכות בריכות אוזון יכולות לגרום למי הבריכה להרגיש רכים יותר. בעוד שמערכות טיהור של בריכות אוזון הן שיטת טיפול במים נפוצה, כוח החיטוי  שלהן מוגבל למתקני מים קטנים יותר. בדרך כלל, לא תמצאו מערכות בריכות אוזון על מתקני  מים גדולים יותר עם עומס רוחצים גבוה, כמו פארקי מים או בריכות ציבוריות. בנוסף, מערכות בריכות אוזון קשות להתקנה ולתחזוקה מכיוון שהאוזון מסוכן, קורוזיבי ודורש הסרת גז כדי להגן על בטיחות השחיינים, הציוד ומשטחי הבריכה.

מערכת הידרוקסילית - מערכת חמצון פוטוקטליטי משולבת עם רדיקלים של הידרוקסיל (QUANTUM)

באמצעות טכנולוגיה ייחודית מערכות טיהור  לבריכה מבוססות הידרוקסיל יוצרות כמויות גבוהות של רדיקלי הידרוקסיל ללא אוזון או הסרת גזים נדרשת, בניגוד למערכות אוזון או UV. רדיקלי הידרוקסיל הם התרכובת החמצונית החזקה ביותר הזמינה לטיפול במים. בנוסף, שימוש במערכת הידרוקסילית יכולה להאריך את חיי משטחי הבריכה והציוד שלה. מערכות מבוססות הידרוקסיל מספקות את המים הבריאים ביותר האפשריים לבעלי בריכות שחיה. מחקרים עצמאיים של מתקנים ימיים הראו כי מערכות טיהור לבריכות מבוססות הידרוקסיל יכולות להפחית עד 30 עד 50 אחוז מהשימוש בכלור ועלויות כימיקלים.



רדיקלי הידרוקסיל מחטאים מים בצורה יעילה ואפקטיבית יותר מאשר מערכות משולבות של כלור, מלח, אוזון, UV ואוזון-UV.

טיפול חזק זה מנטרל בבטחה מגוון רחב של מזהמים במי הבריכה – כולל כמה פתוגנים מסוכנים שטיפולי כלור מסורתיים לא יכולים להתמודד איתם. מערכות טיהור הידרוקסילים נמצאות בשימוש מוצלח במשך שנים במתקנים מסחריים גדולים לטיפול במים, כולל כאלה שמייצרים מים שאנו שותים. לאחרונה, טכנולוגיה זו הותאמה לבריכות פרטיות , והתוצאות משתלמות לבעלי בריכות ברחבי הארץ.

מהו תהליך חמצון מתקדם?

בשימוש בד בבד עם כמות קטנה של כלור, מערכת הידרוקסילית  פועלת על ידי חמצון של חומר אורגני וא-אורגני שמזהם את אזורי השחייה. חמצון עשוי להישמע כמו מונח מדעי מסובך. אבל זה תהליך בסיסי שמתרחש כל הזמן בטבע. האם אי פעם תהיתם מדוע תפוח הופך לחום לאחר שקילפתם אותו? זה חמצון בפעולה. בקיצור, חמצון הוא אובדן אלקטרונים שגורם לפירוק חומר. כלור – חומר החיטוי הנפוץ ביותר לבריכה – פועל גם באמצעות חמצון.

איך המערכת עובדת בבריכות שחייה?

במבחן התוצאה  המערכת מספקת פי שלושה מפוטנציאל החמצון מאשר כלור. היא גם קטלנית יותר משני חומרי חיטוי חלופיים פופולריים אחרים: אוזון – צורה משולשת של חמצן – ואור אולטרה סגול (UV). בשורה התחתונה, לא תמצאו מערכת חיטוי / טיהור טובה ויעילה יותר ממערכת הידרוקסילית. היא מייצרת מולקולות אוזון, ואז היא דוחפת אותן בקרני UV בתוך תא ציוד סגור. פעולה זו מייצרת יסודות הידועים בשם רדיקלי הידרוקסיל. רדיקלי הידרוקסיל אולי נשמעים קצת מאיימים, אבל הם לגמרי לא מזיקים לשחיינים.  עכשיו הגיע הזמן לשיעור מדעי מהיר: יוני רדיקלי הידרוקסיל נוצרים כאשר אטום חמצן נקשר עם אטום מימן. בעוד שמכשירי טיהור הידרוקסלי מייצרים רדיקלי הידרוקסיל באמצעות טכנולוגיה, אלמנטים אלו קיימים גם בטבע. למעשה, מדענים מתייחסים לעתים קרובות לרדיקלי הידרוקסיל כסוג של "דטרגנט" לאטמוספירה. הסיבה לכך היא שהם עוזרים לחסל מזהמים רבים הנישאים באוויר, כולל גזי חממה כגון מתאן.

מדוע רדיקלי הידרוקסיל תוקפים מזהמים

מכיוון שרדיקלי הידרוקסיל אינם יציבים, הם מחפשים שיווי משקל. אז ברגע שהם נוצרים, רדיקלי הידרוקסיל מחפשים חומרים אורגניים וא-אורגניים כאחד לשלב איתם כדי לעזור להם להתייצב. על ידי היצמדות לתאים בחומרים שונים אחרים, רדיקלי הידרוקסיל משבשים את הרכבם של אותם חומרים – וגורמים לפירוקם. זה מה שהופך את רדיקלי ההידרוקסיל ליעילים כל כך בהסרת מזהמים. אפילו טוב יותר: הם משלימים את עבודתם ללא כל תופעות לוואי כימיות. פעם אחת במי הבריכה, רדיקלי הידרוקסיל מחמצנים את כל המזהמים במים בשניות בלבד. לאחר מכן, הם פשוט הופכים בחזרה לחמצן. תהליך זה הופך את רדיקלי ההידרוקסיל לבטוחים לחלוטין עבור משתמשי הבריכה תוך מתן מים טריים ובריאים יותר מכל נשק אחר לחיטוי בריכה.

10 יתרונות של טיהור בריכה על בסיס הידרוקסיל

בואו נסתכל על הסיבות העיקריות לכך שמערכות הידרוקסיליות הופכות במהירות לבחירה מועדפת לשמירה על תנאי מים נקיים ובריאים.

 

  1. כוח ניקוי ללא תחרות:

מערכות הידרוקסיליות  עולות בקלות על שיטות טיפול אחרות במי בריכה, כולל כלור, ייצור מלח-כלור, אוזון ואור אולטרה סגול. רדיקלי ההידרוקסיל הנוצרים במערכת הורסים 99% מהמזהמים האורגניים והא- אורגניים במי הבריכה. רדיקלי הידרוקסיל גם מונעים היווצרות של ביופילם. ביופילם הוא הצטברות של מושבות חיידקיות ריריות הנדבקות לאזורים בבריכה כמו קו האריחים וכל משטחי אבן. רדיקלי הידרוקסיל גם מעכבים צמיחה של פריחת אצות עקשניות.

 

  1. צלילות מים רבה יותר:

טכנולוגיית המערכת מסירה את הקולואידים – חלקיקים זעירים ממתכות מומסות, ג'לים, קרמים וחומרים א- אורגניים אחרים – הגורמים למים להראות עכורים. חשוב לציין כי מסנן הבריכה שלך אינו יכול להסיר את כל התרכובות הללו. אבל מערכת QUANTUM מאפשרות למסנן שלך להשיג את מה שבדרך כלל בלתי אפשרי: QUANTUM מייצרת "מיקרו-פלוקולציה", תהליך של צבירה של חלקיקים זעירים לגושים. למרות שהגושים הללו אינם גלויים לעין האנושית, הם גדולים מספיק כדי שמסנן הבריכה שלך ילכד ויסיר מהמים. אז, במקום בריכה מעורפלת, אתה מקבל מים מבריקים ונוצצים!

 

  1. חיטוי מקיף:

רדיקלי ההידרוקסיל  של מערכת QUANTUM מחמצנים באופן מלא כל מיני מזהמים אורגניים. המגוון כולל זיעה, שמני גוף, חיידקים, וירוסים, פסולת אנושית ורעלים כגון חומרי הדברה. מערכת QUANTUM גם מתעלה על כלור בכמה חזיתות חשובות. בין החידקים המגעילים שכלור לא יכול לחסל: E. coli, Giardia, Listeria, Salmonella, Legionella, Pseudomonas ו- Cryptosporidium parvum (הידוע גם בשם "קריפטו"). עם זאת, לטכנולוגיית QUANTUM יש את הכוח להשמיד  את המיקרואורגניזמים העמידים לכלור.. לדוגמה, הוא תוקף את טפיל הקריפטו על ידי הרס דפנות התא שלו. אין חומר חיטוי אחר לבריכה שנמצא כעת בשימוש יעיל באותה מידה בהגנה מפני איום בריאותי חמור זה.

 

  1. חיטוי בטוח יותר ועדין יותר:

QUANTUM הוא קטלני למיקרואורגניזמים לא רצויים, אך לא לאנשים וחיות מחמד שנכנסים לבריכה. זה מסיר מזהמים ללא השפעה על השחיינים. היעילות שלו מגיעה מבלי לייצר תוצרי לוואי רעילים, מה שהופך את הQUANTUM לעדין הרבה יותר מטיפולי כלור מסורתיים. כלור יוצר כלוראמינים – תוצרי לוואי קשים שממיתים הרס עבור משתמשי בריכה עם ריחות דמויי אקונומיקה, עיניים מגרדות, עור יבש, כאבי גרון, שיער מחוספס יבש ובגדי ים דהויים. שחיינים רגישים מאוד עלולים אפילו לחוות בחילות או הקאות. בניגוד לכלור, QUANTUM אינו מייצר את תוצרי הלוואי המגרים הללו ואת הפריחה של תופעות לוואי פיזיות המלוות אותם לעתים קרובות. למעשה, QUANTUM הורס כלוראמינים, ומסיר חלק מההשפעות הלא רצויות שהם גורמים.

 

  1. ביצועים מהירים יותר:

בתוך 24 עד 48 השעות הראשונות של השימוש ב-QUANTUM, רדיקלי הידרוקסיל מנקים, מחטאים ומקיפים את המים. הם פועלים תוך שניות כדי לחמצן מזהמים. כמעט באופן מיידי, רדיקלי הידרוקסיל פוגעים בפתוגנים שלכלור לבדו ייקח שעות להרוג.

 

  1. דרישה נמוכה יותר לכימיקלים:

מערכת QUANTUMמערכות אינה מבטלת את הצורך בכלור וכימיקלים אחרים. עם זאת, היא מצמצמת באופן דרמטי את הדרישות עבורם. בנוסף,המערכת עוזרת להגביר את היעילות הכוללת של הכמות הקטנה של כימיקלים שנמצאים בשימוש.

 

  1. קל יותר על הבריכה שלך:

מערכת QUANTUM פועלת תוך שימוש בתהליך עדין אך יעיל. על ידי סיוע לחיטוי מים ללא רמות הכלור הרגילות, כאמור, הסיכויים לנזק לרכיבים ומערכות מסוימים של הבריכה פוחתים. הסיבה: עם בריכות עם כלור מסורתי, קל למים לצאת מאיזון. רמות כלור גבוהות מורידות את ה-pH של המים, מה שהופך אותם לחומציים יותר. לאורך זמן, מים עם pH נמוך עלולים להוביל לקורוזיה של צנרת מתכת ורכיבים מסוימים של ציוד בריכה. חוסר איזון חמור במים עלול גם לשחוק את סביבת הבריכה.

 

  1. איכות מים טובה יותר:

עם רמות כימיות נמוכות יותר בבריכה שלך, מים שטופלו ב-QUANTUM  קלים יותר לעיניים, העור והריאות שלך – מה שהופך את השחייה והמשחק בבריכה לבטוחים ומהנים יותר עבור כולם. בשל פעולת המיקרו פלוקולנט של ה-QUANTUM  המסייעת למסנני בריכה להסיר חלקיקים מזהמים נוספים – כולל מתכות מסוימות – בעלי בריכות רבים עם מערכת QUANTUM אומרים שהמים לא רק נראים טוב יותר, הם אפילו מרגישים טוב יותר למגע.

 

  1. בטוח לסביבה:

לאחר שרדיקלי הידרוקסיל מחמצנים מזהמים אורגניים וא-אורגניים במים, הם הופכים במהירות חזרה לחמצן. אין תוצרי לוואי מזיקים שנוצרים או נשארים מאחור. תהליך זה הופך את המערכת  לטכנולוגיה ידידותית לסביבה. היא מחטאת  את מי הבריכה טוב יותר מכל שיטה אחרת מבלי לפגוע בסביבה. אתה יכול להיות רגוע שמים שיתיזו מהבריכה לא יפגעו בצמחים סמוכים עם השפעות קאוסטיות כמו מים עמוסים בכימיקלים כבדים או מים עם כלור במים מלוחים.

 

  1. ערך כולל:

מערכת QUANTUM מספקת תוצאות טיהור וחיטוי מקסימליות, ובהתאם לכך גם המחיר בהחלט פועלים יותר מבקבוק כלור או דלי טבליות. בתחילה, טכנולוגיה זו גם עולה יותר ממערכות מי מלח, אוזון או שילוב UV/אוזון. העלות עבור ה- QUANTUM  תהיה בסופו של דבר תלויה בגודל הבריכה שלך. באופן כללי, מערכת QUANTUM  איכותית לבריכה טיפוסית היא שוות ערך פחות או יותר למערכות מקבילות ללא התקנה. עם זאת, בטווח הארוך, היתרונות הרבים של QUANTUM הופכים אותה להשקעה חכמה מאוד. בתור התחלה, שקול את החיסכון בכסף עבור כימיקלים. QUANTUM דורש שימוש מינימלי בכלור: פחות כימיקלים שנכנסים לבריכה מתורגמים לפחות כסף שיוצא מהארנק שלך. מנקודת מבט של בעלות על בריכה, ה- QUANTUM  מייצר תמורה מיידית עם מים שנראים נהדר ומספקים שחייה בריאה ונוחה יותר. הטכנולוגיה מבטיחה מים רכים וצלולים יותר, שיפה להביט בהם וללא החמרה אופיינית של כלור. עבור בעלי בריכות רבים, משפחותיהם וחיות המחמד שלהם, קשה לשים על חווית הבריכה האטרקטיבית והמהנה יותר הזו מחיר!

 

אם אתה חושב על בניית בריכה בבית שלך או שידרוג של בריכה קיימת, אתה בהחלט תרצה לשקול לכלול יחידת QUANTUM בסדרת הציוד שלך. ניתן לשלב את המערכת בבריכות העושות שימוש במכשירי חיטוי מלח – אפילו בבריכות שחייה עם מי ים. מערכת QUANTUM בודדת (55W) מתאימה לבריכות שחיה בנפח של עד 65 מ"ק, מערכת כפולה (110W) תטפל ביעילות בבריכות שחיה בנפח עד 130 מ"ק, לבריכות שחייה גדולות יותר ניתן להתקין כמה מערכות במקביל. אנו מתקינים את המערכת בכל בריכות השחייה הפרטיות בתוך חדר המכונות. בסופו של דבר, הבחירה שלך במערכות טיהור / חיטוי תסתכם בתכונות והיתרונות החשובים ביותר לך ולמשפחתך: קל יותר לשמור על איזון נכון של מי הבריכה? כמות הכימיקלים הנדרשת? למחוק פתוגנים עקשניים? צלילות מים מדהימה? תחושת משי של המים? השפעה על הסביבה? נוחות במים? בסך הכל, ערך לטווח ארוך? כל הגורמים הללו ישחקו תפקיד חשוב בהחלטה שלך. העובדה היא ש- QUANTUM  מייצגת את פסגת הטכנולוגיה בחיטוי בריכה וספא הקיימת בשוק. 

מעוניין לרכוש ?