סוגי בריכות שחייה ביתיות, ומה ההבדל בין בריכת גלישה (infinity) לבריכת סקימרים ?

סוגי בריכות שחייה ביתיות, ומה ההבדל בין בריכת גלישה (infinity) לבריכת סקימרים ?

וירוס הקורונה שינה את חיינו ואת את הדרך בה אנו מסתכלים ומתייחסים לביתנו,רבים מאיתנו ישקלו השנה לרכוש או להקים בריכת שחייה בייתית בגינה או בחצר. 

הרעיון נחמד ומזמין אך בסופו של יום נרצה לדעת מהו סוג הבריכה הטוב ביותר עבורנו וכמה הרעיון הזה יעלה לנו.

 על מה כדאי לתת את הדעת?

רגע לפני שניגשים להקמת שחייה בייתית חקר קטן לא יזיק ואף ידייק לכם מה היא הבחירה הטובה ביותר עבורכם- המדריךהזה הוא בשבילכם. 

חשוב לציין שמדריך זה אינו מתייחס לבריכות הפשוטות מפלסטיק או הגומי הנרכשות בחנויות הצעצועים או לבריכות האינטקס השקועות. 

לכן רוב הבריכות המיועדות להקמה בבתים פרטיים תצטרכנה אישור של הרשות המקומית

ישנם שלושה פרמטרים שתרצו להתייחס אליהם בתכנון הבריכה: מיקום, גודל וסוג הבריכה.

 כל בריכה שתבחרו תשפיע באופן ישיר על הבית לכן כשנרצה לחשוב על סוג הבריכה נתסכל בראייה רחבה על מראה הבית וכיצד הבריכה תשתלב במרחב כולו. 

פרמטרים נוספים כמו מי המשתמשים בבריכה או מטרת בניית הבריכה ישפיעו גם הם על רוחב ועומק הבריכה ועיצובה. 

מומלץ להיכנס לפוסט שאלת השאלות איזה גודל בריכה ביתית לרכוש

 סוגי הבריכות:

בריכה עילית או בריכה מעל הקרקע   

בריכה שמניחים  מעל הקרקע, או מתקינים אותה באופן חלקי בתוך הקרקע. 

בריכות אלו יגיעו בצורות: עגולות, מלבניות או משושים שמחופות חיצונית בעץ.  אין צורך בהמתנה לאישורי בנייה והבריכה ניתנת להרכבה בקלות בתוך ימים אחדים. 

אין אפשרות לשנות את צורתן והן מגיעות במידות סטנדרטיות. מחירן של הבריכות העיליות נמוך יחסית ומתחיל בכמה מאות שקלים (תלוי בגודל ובצורה) ומגיע עד לכ-50 אלף שקל.

למי מומלץ? למי שמעוניין בבריכה זולה יחסית אך איכותית וחזקה, ללא צורך ברשיון והיתרים. 
 

בריכה מתועשת היישר מהמפעל 

בריכה שניתן להקים תוך מספר ימים מהסיבה שמדובר בקונסטרוקציה ולוחות שעליהן מותחים ייריעה לחיפוי. השלד עשוי מפח או פלסטיק (החומר נקרא  פוליאתילן).

הבריכה מצופה ביריעות איטום של ויניל או PVC שיש לו עמידות בפני הקרינה והכימיקלים. הבריכה מונחת על גבי משטח בטון והיא אינה זקוקה לחומרי איטום.

החסרונות של בריכה זו היא המראה הפחות אלגנטי  והויניל המצפה את הבריכה דורש החלפה אחת לכמה שנים מה שהופך את התחזוקה שלה לגבוהה בשל הצורך להחליף את היריעה אחת לכמה שנים מה גם שיש לה נטייה לשקוע. 

לכן אם אתם רוכשים בריכה מתועשת היישר מהמדף היא לרוב תגיע ביריעות ויניל אך אם הבריכה נבנית על פי מידה רצוי ביותר להשתמש ביריעות PVC בשל העובדה שחומר זה חזק ועבה במיוחד. אנו ממליצים אם אפשרי לדרוש יריעות PVC!

הקמת בריכת שחייה ביתית תעשייתית יחסית קצרה וקלה. 

עלות בריכה מתועשת תנוע בין 7000- 60000 שקל. 

לקבלת הצעת מחיר לבריכה מתועשת

בריכת בטון 

זו הבריכה הקלאסית והידועה , בריכה הדורשת חפירה באדמה, יציקה וציפוי. בבריכה זו מרכיבים לפני היציקה את האביזרים, הצנרת ובונים חדר מכונות. 

ישנן שיטות שונות לבניית בטון והן משפיעות על עלות בניית הבריכה:

בניית אבני הבניין היא המסורתית והחסכונית ביותר. משתמשים בבלוקים ועמודי בטון בערך כל 2 מטר ובארבע פינות הבריכה. שיטת בנייה זו מגבילה את גודל הבריכה ועומקה. הטכניקה השניה היא גושי בטון מזוין.

ניתן לצפות אותה בקרמיקה, פסיפס, PVC ועוד.  הבריכה הזו עמידה ביותר ולאורך שנים ,מרשימה מאד במראה שלה למרות שהיום לשמחתנו יש בריכות שאינן בטון וגם הן דורשות חפירה ונראות לא פחות יפות ממנה 🙂 בהמשך נדבר עליהן. 

עלות בריכת בטון היא מהגבוהות והמחיר מתחיל מ200 אלף שקל אך השקעה זו לעיתים מתאימה למי שרוצה לעלות את ערך הבית. היא כמובן דורשת היתר בנייה והקמתה אורכת כמספר חודשים. 

בריכת פיברגלס 

בריכה מוכנה המיוצרת במפעל ומגיעה בגדלים שונים הנבנים מראש ,מוטמנת באדמה ומיוצרת משכבות של פיברגלס צבוע. הבריכה אינה נבנית מחלקים שונים או שכבות בטון אלא מגיעה כמקשה אחת. 

התבנית יחסית קלה בשל כך ניתן להקים בריכת פיברגלס על גגות ואף על הקרקע. היא עמידה מאד וההקמה שלה מהירה, המחיר  מתחיל מ100 אלף שקל. 

ל AVIA POOLS בריכות פיברגלס קרבון קרמיות שהיתרונות שלהן רבים עם טכנולוגיה מתקדמת המשלבת ציפוי שכבה קרמית בבריכה המונעת דיפוזיה של מים לשני הכיוונים הן מתוך הבריכה החוצה ואף חשוב מכך מהחוץ אל תוך הבריכה. 

מעבר לאיטום המוחלט של השכבה הקרמית המעניקה חוזק מבני באזורים בהם נדרש חוזק מוגבר הוסיפו לבריכות אלו  יריעות קרבון בין שאר השכבות הבריכה המעניקות לבריכה חוזק בלתי מתפשר ועמידות בקרקע לאורך שנים רבות. 

העמידות באה לידי ביטוי גם מפני פגעי מזג האוויר השונים, תנודות קרקע וכימקלים שונים. אנו ממליצים בחום על בריכות פיברגלס כאופציה מעולה להקמת בריכה שחייה בייתית בגינה שלכם. 

 

בריכת סקימרים או בריכת גלישה (INFINITY)

לבריכות מתועשות אין ברירה, מערכת הסינון מגיעה עם מבנה הבריכה- סקימרים.  מצד שני, בריכת בטון יכולה לעבוד גם עם סקימרים  וגם עם תעלות גלישה. למרות שאם ממש רוצים  ניתן להוסיף תעלות גלישה לבריכות מתועשות אך זה ידרוש עבודה מדויקת יותר ועלות גבוהה יותר. 

העלות הנוספת של תעלות גלישה תעלה ב20%.

מבחינת מערכת הסינון העלות היא כמעט זהה למרות שלעיתים יש צורך בהגדלת מידת הסינון. במיוחד במקרה של תעלות גלישה לאורך כל הבריכה . 

אין ספק שמבחינת כוחה של המשאבה מערכת גלישה תדרוש עלות נוספת של 15% . לא ציינו את מערכות בקרת החיישנים , שהן יעילות מאד אך יקרות – אבל ישנן אפשרויות שונות וזולות יותר ויעיליות באותה המידה. 

מחיר הציפוי הפנימי של הבריכה יהיה גם כן בעלות נוספת, בעיקר עקב הגדלת שטח הפנים בגלל תעלת הגלישה. לעומת זאת, המשטח הפנימי של מיכל האיזון , שלרוב אינו נראה לעין יכול לקבל טיפול באיטום בלבד. 

לסיכום, ניתן לומר כי בריכת גלישה תעלה ב20%-25% יותר מבריכת סקימרים. 

 

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה והתלבטות לגבי בחירת סוג הבריכה המתאימה לכם!