איך לנקות בריכה ירוקה (ירוקת) ב 6 צעדים ?

האם הבריכה שלך הפכה ירוקה ? זו בהחלט לא בריכה שכיף לשחות בה,והמראה אינו נעים לעיניים. אל דאגה לא הכל אבוד! אתה ממש לא צריך לנקז את הבריכה שלך ולהתחיל מחדש.ניתן לנקוט במספר צעדים כדי שלא יחזור.

כשמיי הבריכה שלך הופכים מגוון כחול מקסים לירוק חולני, יש רק סיבה אחת: אצות בריכה. 
אם מדובר בגוון בהיר של ירוק, האצות כנראה רק התחילו לתפוס. אבל ירוק עמוק יותר פירושו בעיה גדולה יותר.

אצות מתפתחות כאשר רמות החיטוי של הבריכה נמוכות מדי. אם לא עמדת בבדיקות מי הבריכה ובאיזון המים, או שאינך מוסיף מספיק כלור או כל סוג של חומר חיטוי שבו אתה משתמש, אתה למעשה מניח את אתה מאפשר לאצות להתקבע בבריכה כבני בית.

  1. שאב את כל הפסולת מהבריכה
    מכניסים את השסתום על המסנן לפסולת, ואז שואבים אותו, מסירים כמה שיותר אצות ומשקעים מתחתית הבריכה.

  1. מברישים את קירות הבריכה ורצפתה
    במקום להשתמש במברשת הבריכה הרגילה שלך, עדיף להשתמש במברשת אצות למשימה זו. אצות הן קשוחות 🙂 ויצמדו בעקשנות למשטחי הבריכה, לכן מברשת כבדה עובדת טוב יותר מאשר זיפי ניילון רכים כדי להסיר אותה. השתמש במברשת כדי לקרצף את קירות הבריכה, הרצפה, המדרגות וכל משטח אחר שהאצות עשויות להיצמד אליו.

הערה: ייתכן שאתה תוהה, מדוע לא מצחצחים את הבריכה תחילה ואז שואבים אותה? אתה לא רוצה לשאוב את האצות? לא. לא. אתה רוצה להרוג את האצות, וזה עדיין צריך להיות בבריכה כדי שתעשה זאת.

  1. בדוק את ה- pH עבור pH ואלקליות
    בעזרת רצועות בדיקה או ערכת בדיקה נוזלית, בדקו את רמת ה- pH והאלקליות. שים לב לרמות כפי שתתייחס אליהם בהמשך. אם תרצה, תוכל גם לציין את רמת הכלור (או חיטוי אחר). אנחנו מוכנים להמר שזה יהיה נמוך מדי או אפילו לא קיים. אם רמת החיטוי הייתה במקום שהוא אמור להיות, לא היית מתמודד עם אצות. זה גם לא יהיה משנה ברגע שתגיע לשלב הבא.

הערה: בדיקת המים יכולה להיות הצעד הראשון. אם אתה מעדיף לבדוק ואז לשאוב ואז לצחצח, זה אפשרי ,זה לא ישפיע על תהליך הסרת האצות.

  1. עשה היפרכלורינציה לבריכה שלך עם הרבה כלור כדי להרוג אצות!!!!!!
    זהו האירוע המרכזי בפינוי בריכה ירוקה – הריגת האצות. כמות נכבדת וגבוהה של כלור בבריכה תהרוג את האצות ותחטא את הבריכה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השתמש בהלם המכיל לפחות 70% כלור זמין, והלם את הבריכה פעמיים.

חשוב: גם אם אתה משתמש בדרך כלל בהלם שאינו כלור, עליך להשתמש בהלם כלור כדי להרוג אצות.

אם הבריכה שלך ירוקה כהה, כלומר יש לך אצות גדולות יותר, אנו ממליצים לזעזע את הבריכה שלוש פעמים. ואם צבע הבריכה הירוקה שלך מזכיר ביצה כהה ומפחידה, זעזוע אותה ארבע פעמים.

  1. לסנן!!!
    ברגע שזעזעת את הבריכה כמה פעמים שאתה הולך לזעזע אותה, הפעל את המסנן ואל תכבה אותו עד שהמים יהיו צלולים לחלוטין. כאן נכנסים חמשת הימים האלה או פחות. היה סבלני.

שוב, אתה יכול להשתמש במבהיר בריכה אם אתה רוצה לנקות אותו מהר יותר, אך גם אם כן, הקפד להפעיל את המסנן במשך 24 שעות לפחות כדי להוציא את האצות המתות מהמים, וודא שההלם התפוגג לחלוטין .

  1. לבדוק, לאזן, ולבדוק שוב
    כאשר הבריכה הירוקה שלך כבר אינה ירוקה, בדוק את המים, הפעם לא רק לחומציות ולאלקליות, אלא גם לחיטוי. הוסף כימיקלים לפי הצורך בכדי לאזן בין הדברים. בדוק זאת שוב כדי לוודא שהכל כמו שצריך, ואתה מוכן ליהנות שוב מהבריכה שלך.

כיצד למנוע מאצות בריכה לחזור
עכשיו, כשהבריכה שלך מתבהרת שוב, אתה רוצה לשמור אותה ככה. השיטה מספר אחת לעשות זאת היא להבטיח שמירה על רמות חיטוי תקינות. זה כרוך בבדיקת המים שלך לעתים קרובות, לפחות פעם בשבוע, אבל אנחנו רוצים לבדוק בערך כל יומיים.

אם אתה מבחין שהרמות מעט בצד הנמוך, הוסף מיד חיטוי. אל תתנו לאצות להשיג אצבע נוספת בבריכה שלכם. אתה יכול להוסיף אצות חיים במהלך תחזוקת המים הרגילה. אבל למען האמת, ההימור הטוב ביותר שלך הוא רק להישאר בראש מצב החיטוי.

האם אתה צריך לדאוג לפוספטים בבריכה?
יתכן ששמעתם מקצוענים בבריכות או בעלי בריכות אחרים אומרים שכדי לשלוט באצות, עליכם לשלוט בפוספטים בבריכה, ולהשתמש במסיר פוספטים לשם כך.

יש לנו מילה אחת לזה: לא.

לא, אתה לא צריך לדאוג לפוספטים, ולא, אתה לא צריך להשתמש במסיר פוספט.

ניסיון להסיר פוספטים מכל סביבה זה כמו לנסות להסיר חלקיקי אבק מהאוויר. לעולם לא תוכל לעולם לעשות זאת לחלוטין. ובכן, אלא אם כן אתה בונה חדר נקי. הדבר נכון גם לגבי פוספטים. הם נמצאים בכל מקום ובכל דבר.

כן, הם מקור מזון לאצות. אך כדי להדביר מזיקים בגינת הירק שלך, האם אתה מסיר את הירקות? ברור שלא. אתה הורג את המזיקים. הדבר נכון גם לגבי אצות.

לחטא, לחטא, לבדוק, לאזן ולחטא עוד כמה שניתן!

אין עוד בריכה ירוקה!
פתיחת הכיסוי לבריכה ירוקה עשויה לאכזב. לא, לא "אולי". זה. אבל לעולם לא תרגיש מובס על ידי אצות עכשיו כשידך על העליונה !

כל מה שצריך זה קצת עבודה קשה והכימיקלים הנכונים, ואתה יכול להעיף את האצות מחוץ לבריכה שלך!

שחייה נעימה!

 

מעוניין ביעוץ נוסף? מעוניין שהצוות שלנו יגיע לעשות את העבודה ?