כלור לבריכה - עושים סדר!

כלור! 

אין ספק שהבריכה שלך זקוקה לו אולם נשאלת השאלה  מהי הדרך הטובה ביותר להכניס אותו למים?

ניתן  להוסיף את אותו באופן ידני, אך מרבית בעלי בריכות  מעדיפים לבצע אוטומציה של התהליך ולהתעסק כמה שפחות בכלור יותר ממה שנדרש. אם אתה שייך למחנה האוטומציה ישנם פתרונות טובים בשוק. אך בוא נתחיל בלעשות סדר כדי שתדע מה היא הדרך המתאימה לך ביותר. צפה בסרטון הקצר לקבל תמונה מהו כלור. 

מדוע צריך להוסיף את הכלור לבריכת השחייה?

בגלל החשיפה של בריכת השחייה ללכלוך המגיע מסביבת הבריכה וכן מן המתרחצים בה היא מהווה מקור לחממת חיידקים ונגיפים. כלור הוא חומר המאפשר חיטוי מי הבריכה אך יש לזכור שהוא חומר רעיל ולכן כשמתשמשים בו לחיטוי הבריכה יש לעשות זאת במינון הנכון. 

חשוב להבין שכלור אינו מתווסף לבריכה במצבו הבסיסי אלא כאבקת נתרן היפו – כלורי שמתמוסס במים ומתפרק לחומצה היפו – כלורית. החומצה ההיפו כלורית בעצם היא זו שמשמידה את החיידקים. 

בתנאים רגילים, הכלור נשאר בצורת חומצה היפו- כלורית והוא אינו מזיק לאדם. לכן,  המטרה שלנו היא לשמור על הכלור בצורת חומצה היפו כלורית! כדי לשמור על רמה יציבה של חומציות במים מוסיפים למי הבריכה כמות מבוקרת של חומצה הידרוכלורית וכך שומרים באופן רציף על חיטוי מי הבריכה. 

בישראל התקן של חומציות במי הבריכה עומד על 7.2- 7.6. 

יפה! אז הבנו למה כלור ועכשיו נצלול פנימה על האפשרויות הקיימות לחיטוי הבריכה. 

1. כלורינטור צף - הפתרון הפשוט ביותר

מתקן הכלור הצף הוא  כלי פלסטיק המכיל כשלושה קילו טבליות כלור 1 או 3 ליטר. אתה מעמיס אותו עם לשוניות, מחזיר את המכסה ומצמיד אותו בבריכה. המים עוברים דרך, ממיסים לאט את הטבליות, בעוד המתקן צף  ומפיץ את הכלור.

כלורינאטורים צפים הם  הפתרון הזול  להחלפה ובקלות אולם הם אינם מציעים שום שליטה על כמות החיטוי המופץ. אם אתה מחפש פתרון מהיר וקל ללא טכנולוגיה, זו עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורך.

בריכות שחיה קרבון קרמיות
כלורינטור צף

2. כלורינטור offline

מיכל פלסטיק המכיל טבליות כלור  עם חיבורים לצנרת הבריכה. הוא ממוקם אחרי המסנן ומגיע בצורת Offline ומאשפר  התקנה קלה  לבריכות קיימות. במקום לחתוך נתח צינור, כלורינאטור לא מקוון מחובר על ידי קידוח כמה חורים קטנים בצנרת ה- PVC. לאחר מכן מריצים צינורות דקים מהמיכל לחורים כדי ליצור את החיבור. מעט מים מהצינור עוברים דרך הצינורות הקטנים הללו לתוך הכלורינטור ואז לבריכה.

אפשרות זאת מאפשרת שימוש בכפתור שליטה ידני כדי לאזן  את כמות הכלור המופקת. כלורינאטורים אוטומטיים הם בחירה מצוינת לבעלי בריכות שרוצים אוטומציה ושליטה ללא צורך להתמודד עם טכנולוגיה. 

הסרטון הבא ימחיש איך פועל כלורנטור offline

3.כלורינטור מלח

כלורינטור מלח מעלה את האוטומציה לשלב הבא על ידי יצירת כלור בפועל. מערכת מסוג זה מורכבת מאספקת חשמל ותא מלח, יחד עם מלח שנוסף למי הבריכה. התא, בצנרת מוטבעת עם צינור ההחזרה, מכיל להבי מתכת מצופים המקבלים זרם מתח נמוך. מי מלח זורמים דרך התא, והופכים את המלח והמים למימן וחומצה היפוכלורית. חומצה זו שכאמור מחליפה את חיטוי הכלור עצמו. 

מכיוון שמלח נשאר במים ואינו מתאדה, יש צורך בהתאמות מלח קלות בלבד , תצוגת אספקת החשמל תציג כל בעיה ברמות המלח והכלור, ותאפשר גם תוספת של "סופר כלור" שתפקידו לזעזע את הבריכה.

ישנם מספר יתרונות הנלווים לשימוש בכלורינטור מלח. ראשית, הוא יוצר צורה עדינה יותר של כלור שאינו מגרה ואינו מריח כמו אקונומיקה. שנית, אין התעסקות ישירה עם הכלור  שלישית, חומר החיטוי הקל יותר שמערכת זו מייצרת  בריא יותר ומסייע בהגבלת החשיפה לרכיבי הכלור הפחות רצויים. אם זה נשמע לכם  – ויש לכם את התקציב – כלור-מלח הוא בחירה טובה.

4. כלור באמצעות אוטומציה - המערכת שתשפר את איכות החיים שלכם

מכשיר אוטומציה הופך את חלוקת החומצה לאוטומטית להתאמת ה- pH והכלור בבריכה .  הכלור נוצר באמצעות כלורינטור המלח המהווה חלק ממערכת האוטומציה הזו אך לא מחוייב שמערכות אוטומציה יכללו כלורינטור מלח ישנם מערכו אוטומטיות (בקרים) בעלי שתי משאבות מינון אחת לכלור ואחת  לחומצה ועל ידי אספקת כלור נוזלי וחומצה הבקר יודע לאזן את מי הבריכה בצורה מדויקת ביותר. זוהי האפשרות הטכנולוגית הגבוהה ביותר, המקובלת באופן מסורתי בבריכות מסחריות, אך כעת היא זמינה גם עבור בריכות בייתיות  ומהווה חלק בלתי נפרד מבריכות חכמות. זו בהחלט הבחירה היקרה ביותר אך המשתלמת ביותר. 

אם יש לך שאלות בנוגע לכלורינטור לבריכה שלך  מוזמן ליצור  עמנו קשר וניתן לך את המלצתנו לגמרי בחינם 🙂

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן