אחזקה ותחזוקת בריכת שחיה לחסכון בהוצאות – המדריך המלא 2023 -תחזוקת בריכות שחיה

אחזקה ותחזוקת בריכת שחיה לחסכון בהוצאות – המדריך המלא 2023 -תחזוקת בריכות שחיה

תחזוקה שבועית לבריכה שחיה בייתית, פרטית, ציבורית או מוסדית היא קריטית וחשובה ביותר לשמירה על ההשקעה לטווח הארוך וחסכון בעלויות. טיפול יסודי בבריכה יבטיח מים נקיים ובטוחים לאורך כל עונת השחייה וגם בסיומה. חשוב לכלול פעולות ניקוי וטיפול בשגרת תחזוקת הבריכה השבועית שלכם.במידה ואינכם יכולים לעשות זאת בעצמכם ואין בידיכם הזמן, הסבלנות או הידע ההשקעה ברכישת שירות ואחזקת בריכה מקצועית משתלמת וכדאית ומונעת הוצאות תיקון ותחזוקה מיותרים. ריכזנו עבורכם במדריך זה את הידע אותו חשוב שתדעו כבעלי בריכה בכל הנוגע לתחזוקתה. 

אחזקת בריכות שחיה מקצועית

1. הרחקת עלים ופסולת - משימה יומיומית בתחזוקת הבריכה

הרחקת עלים ופסולת משימה שצריכה להיעשות מדי יום, איסוף העלים והפסולת היא הצעד הראשון בשגרת התחזוקה השבועית שלך. אסוף עלים, חרקים וכל פסולת אחרת הצפה על פני הבריכה.נסה להסיר פסולת לפני שהיא שוקעת לתחתית הבריכה שלך שם היא הופכת להיות קשה להסרה ועלולה ליצור כתמים.

יש עצים המקיפים את הבריכה שלך? שקול לקצץ אותם כדי להפחית את כמות הפסולת שנוחתת על המים. איסוף הפסולת על פני הבריכה אורכת דקות ספורות בלבד ושומרת על מראה מים צלולים. חשוב מכך, לפסולת שתקפיד לאסוף ברמה היומיומית  לעולם אין סיכוי שתלכלך את קרקעית הבריכה שלך או תסתום את מערכת הסינון שלך. ככה פשוט ככה חשוב !!!!

2. הברש את קירות הבריכה - משימה שבועית בלתי נמנעת בטיפול בבריכה

אחזקת בריכות שחיה

אצות ופיסות קטנות של פסולת שלא תמיד רואים,נאספות על קירות הבריכה שלך,על מתקני הבריכה כמו סולמות ומגלשות.  אל תתעצל :צחצח את קירות הבריכה כל שבוע כדי להסיר לכלוך ולמנוע התפשטות אצות – מהם קשה אחר כך להיפטר! השתמש במברשת כדי להסיר לכלוך שנאסף בדפנות ובקרקעית הבריכה שלך, כמו גם על סולמות, מגלשות ואביזרים אחרים. מברישים משקעים ולכלוך  לכיוון הניקוז הראשי, כך שניתן יהיה לשאוב אותו בקלות.

אחזקת בריכות שחיה מקצועית ירושלים והסביבה

3. שאב את הבריכה

לאחר שהאצות והמשקעים הוברשו מהקירות, ניתן לשאוב אותם, יחד עם כל פסולת אחרת שצפה לתחתית הבריכה. אם אתה משתמש בשואב אוטומטי, אתה רק צריך לחבר את המנקה שלך, להכניס אותו למים ולתת לו לעבוד בשבילך! ישנם שלושה סוגים של שואבי בריכה אוטומטיים: רובוטי, לחץ ויניקה. שואבים רובוטיים הם חסכוניים באנרגיה ועובדים בנפרד ממערכת הסינון הקיימת בבריכה שלך. שואבי לחץ משתמשים בקו לחץ ממערכת הסינון כדי לנוע סביב הבריכה שלך. הם דורשים משאבת בריכה ובדרך כלל משאבת מאיץ נוספת להפעלה. שואבי יניקה משתמשים בזרימת המים ממערכת הסינון שלכם ומתחברים ליציאת יניקה ייעודית או לסקימר. הם האופציה המשתלמת ביותר.

אחזקת בריכות שחיה מקצועית

4. ניקוי הסקימרים

כדאי לנקות את הסקימרים מדי שבוע, או לעתים קרובות יותר במידת הצורך. הסרת פסולת מאפשרת לסקימר לפעול ביעילות מקסימאלית, ואוספת את רוב הפסולת המצטברת בבריכה שלך.עקוב אחר מפלס המים של הבריכה שלך. אם מפלס המים נמצא יותר מחצי הדרך מעלה הסקימר, פסולת לא תיאסף ביעילות. בדוק את הסקימר בכל פעם שאתה מנקה  וודא שהוא נקי.

5. הקפד להפעיל את המשאבה

מערכת הזרימה של הבריכה שלך כוללת סקימר, משאבה, מסננת משאבה, ניקוזים ומסנן. המערכת מסייעת לכימיקלים לעבוד ביעילות ומבטיחה כי המים יהיו מסוננים כראוי.הפעל את המשאבה שלך מספיק זמן בכל יום כדי לוודא שהמים מסוננים כראוי וכל פריט במערכת השאלה נקי ובמצב טוב.

6. בדוק את המסננים והשטיפה האחורית לעיתים קרובות

המסננים  מסננים לכלוך וחלקיקים ממי הבריכה שלך. עליך לנקות ולתחזק את המסנן בהתאם להוראות היצרן.בדוק את מסנן הבריכה שלך מדי שבוע, והסר את כל הפסולת שהתאספה בתוכו.שטוף אחורה את פילטר הבריכה לפי הצורך (מדי שבוע לבריכות שנעשה בהן שימוש רב; או כאשר מד המסנן  גבוה מהרגיל).

7. בדוק את המים והוסיף כימיקלים בהתאם


בדוק את מי הבריכה שלך לעתים קרובות (מדי יום או שבועי בהתאם לשימוש) והוסף כימיקלים לפי הצורך, בהתאם להוראות היצרן.כימיקלים מוסיפים בדרך כלל לבריכה מדי יום. כימיקלים אלה בבריכה כוללים סוגים שונים של חומרי חיטוי וניקוי אשר פועלים לבקרת צמיחתם של סוגים מסוימים של אצות וחיידקים במי הבריכה. טיפולי הלם קבועים מנקים את המים מאצות, חיידקים, לכלוך וכל חומר אורגני אחר שעלול להיכנס לבריכה. עקוב אחר הוראות היצרן לטיפולי הלם.

להזמנת שירות תחזוקה לבריכה