משאבות חום לבריכות שחיה חימום בריכות שחיה
משאבת חימום אייסול i-sol

משאבות חום לבריכות שחיה חימום בריכות שחיה

משאבות חום לחימום בריכות שחיה
משאבות חום לבריכת שחיה

בעבר נתפסה משאבת חום כתוספת יקרה לבריכה אך כיום המצב שונה ויתרונן הם בכך שמשאבות חום מאריכות את עונת השחייה  גם מעבר לחודשי הקיץ החמים.

אם אתם שוקלים לשפץ או לשדרג את בריכת השחייה שלכם, לחדש את האריחים או להחליף את מערכת הסינון, הצעתנו היא להשקיע גם  במערכת חימום איכותית שתוסיף לכם זמן שהייה ארוך יותר בבריכה. 

בAVIA POOLS תוכלו לקבל הסבר מקיף על כל  האפשרויות עומדות בפניכם לחימום הבריכה שלכם

 

משאבות חימום לבריכות שחיה

למה לבחור במשאבות חום לבריכת השחייה שלך?

 רוב האנשים לא ישתמשו בבריכה לא מחוממת מחוץ ל"עונת הרחצה" שהיא מתחילה בארצנו מסוף יוני עד תחילת אוקטובר . המשמעות היא ששני שלישים בשנה בריכה לא מחוממת אינה משמשת את רוב בעלי הבריכות.

משאבת חום היא דרך נוספת לחסכון  בחימום בריכת השחייה, מלבד פאנלים סולאריים, אולם פאנלים סולאריים רק יעניקו לכם עונת בריכת מורחבת ואילו משאבת חום לבריכת השחייה תעניק לכם עונת שחייה בכל ימות השנה.

אם יש לך צימר או שאתה משכיר את הבריכה שלך  לנופשים, בריכה מחוממת תעניק  לך יתרון בולט על פני המתחרים שלך ויכולה להאריך את עונת הנופש. נופשים רוצים בריכות מחוממות!

משאבות חום לבריכת שחיה
התקנת משאבות חום בקיבוץ קליה עבור גדיר הנדסה

איך בעצם עובדת משאבת חום?

משאבת חום לבריכה עושה שימוש  בחשמל להפעלה ואף משתמשת בחום השמש,  דבר התורם ליעילות היחידה. משאבת חום היא מכשיר המוציא חום ממאגר חום אחד ומעבירו לאחר.  כאשר משאבת הבריכה מזרימה את מי בריכת השחייה, המים שנשאבים מהבריכה עוברים דרך פילטר ומחמם המים של משאבת החום.

למשאבת החום יש מאוורר השואב פנימה את האוויר החיצוני ומפיץ אוויר דרך סליל האוויר החיצוני של המאייד. קירור נוזלי בתוך סליל המאייד סופג את החום מהאוויר החיצוני והופך לגז. לאחר מכן עובר הגז החם בסליל דרך המדחס. 

המדחס מגביר את החום ויוצר גז חם מאוד שעובר דרך הקבל. הקבל מעביר את החום מהגז החם למי הבריכה הקרירים שמסתובבים דרך התנור. לאחר מכן המים המחוממים חוזרים לבריכה. הגז החם, כאשר הוא זורם דרך סליל המעבה, חוזר לצורת נוזלים וחוזר למאייד, שם התהליך כולו מתחיל מחדש.

 

משאבות חימום לבריכות שחיה
כיצד עובדת משאבת חום לבריכה זכויות יוצרים: Public Domain

1. פליטת חום (מעבה)
2. שסתום התפשטות
3. בליעת חום = קירור (מאייד)
4. מדחס = עבודה מכנית

משאבות חום לבריכה
התקנת משאבות חום בקיבוץ קליה עבור גדיר הנדסה

מה ההבדל בין משאבות מסוג OFF/ON למשאבות מסוג INVERTER ?

משאבות חום לבריכה מתחלקות בדרך כלל לשני סוגים: –

משאבת חום מסוג INVERTER
משאבה מסוג OFF/ON
משאבות חום INVERTER הן דור חדש יותר של משאבות חום. היא בעלת מהירויות משתנות המאפשרות למאוורר ולמדחס לפעול במהירויות שונות בהתאם לדרישה מהבריכה.

משאבות חום OFF/ON יכולות לפעול רק ב 100% או לכבות אותן. הם אינן במהירות משתנה.

היתרונות של משאבות חום INVERTER על פני דגמי OFF/ON הן:

1. יעיל יותר = עלויות תפעול נמוכות יותר: כאשר משאבות חום INVERTER פועלות במהירות מופחתת יעילותן (COP) עולה בצורה דרסטית. משאבות חום INVERTER מגיעות  ליעילות (COP) של עד 14.

המשמעות היא שעל כל 1 קילוואט כוח בשימוש, הם יכולים להחזיר עד 14kw חום לבריכה. ה- COP המקסימלי למשאבות חום הפעלה / כיבוי נע סביב 5 עד 6

2. הן בדרך כלל שקטות הרבה יותר מכיוון שהם לא צריכים לפעול תמיד ב 100%. ברגע שהבריכה מגיעה לטמפרטורה הרצויה, משאבת החום המונעת על ידי INVERTER יכולה להאט את עצמה ולפעול במהירות מופחתת, למשל 30%. כאשר רצים במהירות מופחתת, הרעש מופחת משמעותית.

3. מובנה כ"התחלה רכה ". כאשר משאבות חום INVERTER מתחילות, הן מגדילות את מהירותן בהדרגה מאפס למהירות  הנדרשת. מאפיין "התחלה רכה" זו של משאבות חום INVERTER מונע בעיות והפרעות בצריכת החשמל.

נשמח לתת לך הכוונה ויעוץ ולהתאים עבורך את המשאבה הטובה ביותר! 

 

התקנת משאבות חום בקיבוץ קליה עבור גדיר הנדסה
התקנת משאבות חום בקיבוץ קליה עבור גדיר הנדסה