מה כדאי לדעת לפני שמתקינים בריכת שחייה בייתית?

תכנון הקמת בריכת שחייה בייתית בגינה הוא שלב קריטי וחשוב להצלחת פרויקט חשוב זה. ריכזנו עבורכם רשימה של מטלות ודגשים שיש להתייחס אליהם לפני שמתקינים את בריכת הפיברגלס שלכם בחצר. 

התייחסו ברצינות לכל סעיף ואם אחד הסעיפים אינו שלם ואינו ברור לכם חשוב לבדוק היכן טמונה הבעיה ואיך ניתן לפתור אותה. 

1. תוכניות

 דרשו תוכניות והוראות התקנה מהיצרן , דרשו תוכנית עבודה עם שרטוט הכולל פתרון לכל הנושאים עוד לפני שהתחלתם לעבוד: ניקוז סביב הבריכה, גובה מבוקש, מיקום חדר מכונות, מיקום מפסקי חשמל, משטחים סביב הבריכה ועוד.

2. תיעוד

המתקין ואתם תתעדו את כל שלבי ההתקנה בתמונות ובמסמכים ,רצוי לפתוח תיקיה בענן ולשמור את כל התמונות של ההתקנה , מהלכי צנרת, גבהים, ביסוס, תוכניות והוראות יצרן ,מתקין טוב יעשה את זה עבורכם .

3. מדידה

למדנו עם השנים לבצע מדידות כמה פעמים במיוחד לפני הגעת הבריכה לשטח בשלבי יישור הבריכה ,מילוי המים וגמר התקנה בסיום מילוי סביב הבריכה ולפני יציקת משטחים סביב הבריכה .

4. ביסוס

השלב הכי חשוב בהתקנה הוא הביסוס וניקוז ,יש להתייעץ עם מומחה או בעל ניסיון כיצד להתמודד עם הקרקע אצלכם, יש כמה שיטות לביסוס הבריכה אך הטובה ביותר והנכונה ביותר )הוראות יצרן( היא בעזרת חצץ או CLSM בקרקעית הבריכה ומסביבה , הסיבות הן רבות מאוד אך העיקר החצץ אינו שוקע ומאפשר ניקוז נוח סביב הבריכה ) הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות הוא להתקין עם חול ים או חול חמרה.

5. ניקוז

השלב הכי חשוב בהתקנה הוא הביסוס וניקוז ,יש להתייעץ עם מומחה או בעל ניסיון כיצד להתמודד עם הקרקע אצלכם, יש כמה שיטות לביסוס הבריכה אך הטובה ביותר והנכונה ביותר )הוראות יצרן( היא בעזרת חצץ או CLSM בקרקעית הבריכה ומסביבה ,הסיבות הן רבות מאוד אך העיקר החצץ אינו שוקע ומאפשר ניקוז נוח סביב הבריכה ) הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות הוא להתקין עם חול ים או חול חמרה.

6. התקנת צנרות מערכת סינון

התקנת צנרת מערכות הסינון סביב הבריכה ועד לחדר המכונות חייבת להתחשב בתנועות הקרקע עם השנים ,לכן התקנת צנרת בצורה מאוזנת בגובה המוצר אם זה סקימר או מפזרים היא אומנם חסכונית אך היא הכשל הפופלרי ביותר ובעל פוטנציאל הנזק הגדול ביותר ,לכן יש לדאוג להולכת צנרת בקרקעית הבריכה על גבי קרקע מהודקת כאשר כל החיבורים לצנרת פונים כלפי מטה.

7. בדיקת לחץ/ נזילות

יש להקפיד על ביצוע בדיקת לחץ לצנרת הבריכה בגמר ההתקנה לפני יציקת משטחים סביב הבריכה, יש לבדוק סביב אביזרי הבריכה תוך כדי מילוי המים בבריכה, יש להמתין לפחות 24 שעות לבדיקה של ירידת מים  ע"י סימון קו בתוך הבריכה.

8. תמיכה

תמיכה של קורות עץ באזורי קריטיים כגון פינות הבריכה, מתחת למדרגות הבריכה בשלב מילוי המים והמילוי של החצץ סביב הבריכה עד להידוק המלא ,אין לדאוג העץ לאחר זמן מסוים ירקיב ולא יגרום כל נזק בעתיד. 

מומלץ לתמוך קירות ארוכים של הבריכה בזמן ההתקנה בעזרת קורות עץ ורצועות מתיחה כך ישמרו הקווים הישרים בזמן המילוי החוזר.

9. מתכת

חיזוק או תמיכה של בריכה מפיברגלס במתכת ( לא מומלץ ) ברזל לא משנה כמה תגנו עליו יחליד ויגרום נזק לדופן הבריכה מחלודה. 

10. יציקות סביב הבריכה

יש לדאוג לצקת סביב הבריכה טבעת בטון ברוחב מינמלי של עד 40-30 ס"מ סביב הבריכה וברוחב מקסימלי של 60 ס"מ ,כל היציקות האחרות ברוחב גדול יותר חייבות להיות מנותקות מהיציקה סביב הבריכה.

11. הגנה על הבריכה

בכל שלבי ההתקנה יש להגן על הבריכה מנזקים בלתי הפיכים , כגון התזת בטון בשלב היציקה לתוך הבריכה, כל חיתוך של אבן ברזל או התקנה של אביזרים צריכים להיעשות במרחק של 5 מטר לפחות מהבריכה במידה ואפשר ,במידה ואי אפשר יש למנוע הגעת גיצים ,נסורת ,חומרי לטש או ניקוי למי הבריכה .

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן