חדר מכונות לבריכה תכנון והקמת חדרי מכונות לבריכות ביתיות ומוסדיות
חדרי מכונות תכנון הקמה ותחזוקה

חדר מכונות לבריכה תכנון והקמת חדרי מכונות לבריכות ביתיות ומוסדיות

חדרי מכונות תכנון הקמה ותחזוקה

חדר המכונות הוא פרמטר חשוב בתכנון בניית בריכת השחיה כחלק בחישוב התקציב הכולל, בסיס חשוב לתחזוקת הבריכה ועמידה בתקנים. אין להקל ראש בתכנון חדר המכונות לבריכה פרטית וציבורית לכן חשוב לשכור חברה המתמחה בבניית חדר מכונות. ללא חדר מכונות מתאים או חוסר בחדר מכונות הבריכה לא תתפקד כראוי . ריכזנו עבורכם כל שצריך לדעת אודות חדר מכונות לבריכה. 

חדרי מכונות תכנון הקמה ותחזוקה
חדרי מכונות תכנון הקמה ותחזוקה

תכנון חדר המכונות  והמשאבות של בריכת השחייה הוא חובה לכל מי שמתכנן לבנות בריכת שחייה. למה? חדר מכונות לבריכת שחייה הינו חדר המיועד להכיל את מסנן החול והמשאבה של הבריכה, את מכשיר חיטוי מלח ואת מכשיר הכלור האוטומטי ומשאבת הג'טים ועוד. ניתן לומר שחדר המכונות הוא הלב של הבריכה ובלעדיו אין יכולת לתפעל את הבריכה בצורה המיטיבית. כאשר מתחילים בתכנון חדר מכונות ישנם פרמטרים רבים שצריך לקחת בחשבון, החל בגודל בריכת השחיה , הצורה בה היא בנויה, כיווני רוח במיקום הבריכה, התאמת הציוד הנכון לחיסכון באנרגיה ועלויות וכן גישה נוחה לטיפול בכל המכשירים הנמצאים בחדר המכונות. חשוב שבתוך החדר יהיו קיימות יציאות מובנות לכניסה ויציאה של הצינורות השונים. ניתן להטמין את החדר מכונות בקרקע או על הקרקע. כל הציוד הקיים בחדר מכונות חייב להיות מוגן מפני מזג האוויר והחום; חדר משאבות חייב להיות נגיש למשתמש על מנת להקל על פעולות התחזוקה אך לא צריך להיות נגיש לילדים. חדר משאבות הממוקם היטב חוסך כסף  חדר מכונות הצמוד לבריכה היא האפשרות האידיאלית ביותר אך קיימים פתרונות אחרים. אנו ממליצים למקם את חדר המכונות ליד הבריכה  ולא יותר מ -10 מטרים מהבריכה על מנת למנוע הפסדי לחץ. 

חדר מכונות של בריכת השחייה מתחת לקרקע או מעליה יכול להיות עשוי בנייה או בטון אך ישנם גם חדרי מכונות עשויים ממבנה שאינו קבוע, חדר משאבות הממוקם מעל הקרקע יכול להיות בנייה ייעודית או חדר קיים קרוב לבריכה.אנשים רבים בונים את חדר המשאבות לבריכת השחייה שלהם מתחת לאדמה, הדבר עשוי לחסוך מקום ולהשאיר את שטח הגינה נקי, אולם חדר משאבות  תת קרקעי יוצר מספר בעיות בטיחות. לכן המלצתנו היא לבנות חדר מכונות מעל הקרקע.  ישנם בעלי בריכות המשתמשים בחדר המכונות לאחסון כימיקלים; אנחנו לא ממליצים על כך כי זה יכול להזיק לציוד גם אם החדר מאוורר היטב. 

Avia pools מתמחה בתכנון ובניית חדרי מכונות לבריכות שחיה ובתחזוקת בריכות שחיה ביתיות וציבוריות.  במסגרת תחזוקת הבריכה אנו אחראים על איכות המים, מערכות מכניות ותיקון כללי. חלק ניכר מעבודתנו היא בחדר המכונות. ראינו כבר הכל וברוב המקרים חדר מכונות הוא המכריע אם הבריכה תנוהל כראוי או תהפוך לביצה בגינה שלכם. להלן טיפים שצברנו מניסיון רב בחדר המכונות שהוא חדר הבקרה של הבריכה שלכם:

  1. חדר מכונות צריך להיות רחב וגדול ועם כמה שיותר מקום שניתן יהיה לעשות שינויים בעתיד אם יהיה צורך בכך. החדר צריך להיות בגודל כך שיהיה לפחות 6 מטר של שטח פנוי סביב כל הציוד כדי להקל על התחזוקה. יש לתכנן שטח נוסף גם להחלפת ציוד גדול יותר כגון מסננים ומשאבות חום. 

  2.  גישה לחדר מכונות !!!! בהרבה בריכות עוברים מכשולים רבים  עד להגעה לחדר המכונות. דרך שירות פרטית לחדר המכונות היא האידיאלית. הגישה לחדר הציוד ממפלס סיפון הבריכה צריכה להיות מעוצבת עם מדרגות בגודל סטנדרטי ודלת ברוחב 40 ס"מ לפחות.דלת הכניסה לחדר המשאבות צריכה להיות רחבה מספיק כדי להכניס / להוציא ציוד מהחדר ללא צורך בהרחבת המעבר. בלי סולמות, בלי פתחים. האזור שמחוץ לחדר המכונות צריך להיות מגודר כך שרק לאנשי תחזוקה תהיה גישה אליו. 

  3. רצפת החדר צריכה להיות מספיק רחוקה מתחת למפלס המים בבריכה כדי להבטיח שהמשאבות נמצאות במצב הצפה קבוע. משאבות צריכות להיות במרחק של 18 סנטימטרים לפחות מהרצפה כדי למנוע התזת מים. הרצפה צריכה להיות משופעת כראוי עם ניקוז יעיל. אסור שיהיו שלוליות!  במצב  האידיאלי, צריך להיות דלפק בדיקה עם מגירות וכיור. יש להתקין את כל הבקרים, המוניטור ומדדי המיקום במיקום זה. דלפק בדיקות מקל על החיים בצורה משמעותית זה גם המקום לאחסן מידע ולשמור את יומני הבדיקה לצורך בקרה ומעקב. 

    לסיכום, הדרך בה תתכננו את חדר המכונות יכריע לגבי ההתנהלות היומיומית שלכם ותחזוקת הבריכה בצורה המיטבית, בעלי בריכות שהקלו ראש בחשיבות חדר המכונות מצאו עצמם עם חדרי מכונות עם ליקויים רבים. חוסר גישה נוחה לחדר המכונות מונעת מבעלי בריכות לגשת אל החדר החשוב הזה ובכך פוגעים בתפקוד הבריכה ומההנאה המירבית ממנה. במקרה של חדר מכונות מתאים ליישם את הביטוי סוף מעשה במחשבה תחילה!

התקנת חדר מכונות בריכת שחיה
חדר מכונות